Po 10 latach eksperymentów, Jacob Schweppe, jako pierwszy znalazł sposób jak nasycać dwutlenkiem węgla i butelkować napoje, na skalę przemysłową. Jego wynalazek, Woda Sodowa Schweppe’s, odniosła natychmiastowy sukces. Jej spożycie zalecali lekarze i sprzedawana była (głównie w aptekach) jako środek na różnego rodzaju dolegliwości. Jako twórca bąbelków, Jacob Schweppe, założył w 1783 roku w Genewie nowoczesną firmę produkującą napoje gazowane…
100 lat po jej powstaniu, marka Schweppes została mianowana oficjalnym dostawcą Rodziny Królewskiej, włączając Księżną Kentu i zakochaną w Schweppes Księżniczkę Wiktorię.
Schweppes wystawiony zostaje na widok milionów gości z całego świata, którzy kupili podczas wystawy ponad milion butelek.
Fontanna usytuowana na wprost wejścia, wpisała się jako stały element graficzny marki i od tej pory jej wizualizacje stale pojawiają się na opakowaniach Schweppes.
Unikalny smak toniku Schweppes Indian Tonic został zainspirowany kolonialnymi praktykami Brytyjczyków, polegających na używaniu chininy jako lekarstwa na malarię, podczas rejsów do Indii.
Około roku 1900, Schweppes zaczął pojawiać się w coraz bardziej widocznych reklamach, wykorzystując do tego celu gustowne wizualizacje.
Po I WŚ, w latach 20-tych, biznes Schweppes dynamicznie rozwija się zarówno na Wyspach jak i zagranicą.
W tym okresie, marka reklamowała swoje produkty wykorzystując wyrafinowane i stylowe reklamy.
Lata 20-te i 30-te ubiegłego wieku to okres kiedy z dumą wprowadzaliśmy nasze soki owocowe: pomarańczowy, grejpfrutowy i cytrynowy. Później, w latach 50-tych, wprowadzono smaki Bitter Orange i Bitter Lemon, gdzie ten drugi to kluczowy produkt polskiego portfolio marki.
Schweppes kontynuuje swoją komunikację opartą o styl “pin-up”, oraz tworzenie własnych wyrażeń, np. Schweppicure.
8 czerwca 1946 roku, podczas Parady Zwycięstwa, rozpoczęła się kampania Schweppervescence; Schweppervescence to połączenie słowa Schweppes i angielskiego słowa Effervescence oznaczającego bąbelkowanie. Zgodnie z kampanią, Schweppervescence utrzymuje się aż do ostatniego łyku napoju. Zupełnie nowy świat…
Po II WŚ do Europy Zachodniej powrócił wolny handel. Aby uczcić koniec wojny, Schweppes rozpoczął swoją kampanię o nazwie Schweppervescence. Jej nazwa to połączenie nazwy marki oraz angielskiego słowa “effervescent” które oznacza “musujący”.
W latach 50-tych pojawiła się kampania Schweppshire, w ramach której powstała cała seria reklam. W Stanach Zjednoczonych pojawił się komandor Whitehead – angielski gentleman z rudą brodą. Przez prawie dwie dekady pojawiał się w tamtejszych reklamach. W innych krajach, Schweppes angażował inne znane osoby, jak Siné, Stephen Potter, George Him, czy Leupin.
1 Maja 1957 roku, dzięki nowym technologiom przetwarzania owoców w napojach gazowanych, wprowadzono dwa nowe smaki: Bitter Orange i Bitter Lemon. Szczególnie ten drugi odniósł ogromny sukces komercyjny.
Gdy skandynawowie poszukiwali idealnego napoju do mieszania ze swojej domowej roboty wódką, Schweppes podjął rękawicę. W ten sposób powstał Russchian – tajemnicza i bogata mieszanka nut leśnych owoców i hibiscusa w słodko – gorzkim napoju.
Kolejna kampania “Schwepping” powstała w latach 80-tych odnosząc spektakularny sukces.
„Release the Schhh… in you”
W 1998 roku światu ukazał się słynny i uroczy gepard Clive. Pokazując to tradycyjne godło Anglii, symbolizujące dumę, kompetencje i siłę, Schweppes zadziwił wszystkich i zadeklarował powrót do korzeni.
Launch europejskiej kampanii z przepiękną Nicole Kidman jako ambasadorem marki Schweppes. Spot został nakręcony w Indiach przez indyjskiego reżysera Shekhar’a Kapur’a.
Nowa, szykowna i urzekająca muza: Uma Thurman.
Schweppes współpracuje z gwiazdą Hollywood przy tej nowatorskiej i pełnej zmysłowości kampanii reklamowej, stworzonej przez Davida LaChapelle. “Hey.. what did you expect!” (Hej… a czego się spodziewałeś?).
W 2013 roku powstaje pierwsza kampania telewizyjna, przygotowana specjalnie dla Polski – Schweppes. Zaskakujący od 1783.
Korzystając ze swojego dziedzictwa oryginalności i ekspertyzy w miksowaniu drinków Schweppes startuje z kampanią Dzisiejsi Twórcy. Celebrujemy naszego założyciela – Jacoba Schweppe – a także inspirujemy twórców współczesnego świata; w żywności, napojach i modzie. Inspirujemy ich, by zostawili po sobie ślad.